Copiii sunt coordonați de 3 profesori, neexistând un singur profesor destinat unei grupe. Copiii sunt ghidați și evaluați obiectiv de toți profesorii, dezvoltându-și capacitatea de adaptare la stiluri de lucru diferite. Grupa de 24 de copii este mixtă ca vârstă, lucrându-se atât mixt, cât și separat, în funcție de abilități, ateliere și vârstă.
Așa cum sunt ele structurate în curriculumul finlandez pentru educația timpurie, temele de studiu se combină și sunt aplicate în funcție de interesele copiilor, fără a fi considerate entități curriculare independente care se implementează separat.
Activitățile pedagogice integrative au avantajul de a sprijini explorarea extinsă și în profunzime a noțiunilor, pornind de la interesele copiilor. Profesorul joacă un rol cheie în a observa și a asculta copiii, astfel încât să surprindă temele de interes pentru copii care pot fi exprimate în contextul jocului, al poveștilor, excursiilor sau în mod spontan.
TACTICI
Storytelling (atelier de povești, dezvoltarea comunicării și a limbajului, înțelegere, exprimare) Phonics (atelier de sunete & litere, scriere și citire)OBIECTIVE
Dezvoltarea limbajului (memorizare, povestire după imagini, joc de rol, dramatizare) Antrenament prealfabetar (familiarizarea cu sunetele și literele limbilor română și engleză – program Jolly Phonics) Dezvoltarea creativității, empatiei, capacității de concentrare și încrederii în sine.RECOMANDAREA SPECIALISTULUI
Copilul are nevoie zilnic de min. 15-20 min. de lectură cu familia.
TACTICI
Applied maths and logical games (atelier de matematică aplicată și jocuri logice, numere, forme, spațiu și dimensiuni)OBIECTIVE
Dezvoltarea gândirii matematice (înțelegerea conceptelor numerice, a relațiilor între mulțimi, jocuri logice)RECOMANDAREA SPECIALISTULUI
Familia poate integra prin min. 1 joc/zi concepte matematice (câte pahare sunt pe masă, câte vezi mai multe: mașini roșii sau verzi, etc.)
TACTICI
Science (atelier de experimente științifice, înțelegerea și explorarea lumii, tehnologie), Cooking (atelier de gastronomie, nutriție)OBIECTIVE
Cunoașterea lumii vii (descrierea și conectarea informațiilor despre plante, animale, fenomene ale naturii, legi ale fizicii și reacții chimice simple ) Dezvoltarea abilităților de viață, atenției și memoriei, capacității de a evalua riscuri și de a rezolva probleme.RECOMANDAREA SPECIALISTULUI
Familia poate dezvolta copilului obișnuința de a observa zilnic lumea din jur (ce se întâmplă dacă punem șervețelul peste apa de pe masă, de unde a apărut noroiul, etc.).
TACTICI
Music and movement (atelier de muzică și mișcare) Arts & crafts (atelier de arte și meșteșuguri, explorare materiale diverse) Creative recycling (reciclare creativă integrată)OBIECTIVE
Dezvoltarea motricității grosiere și a exprimării prin mișcare și dans. Coordonarea și motricitatea fină – desen, pictură, modelaj, colaj.RECOMANDAREA SPECIALISTULUI
Membrii familiei pot integra diferite stiluri muzicale în activitățile de rutină (drumul până acasă, pregătirea micului dejun), se vor mișca pe ritmurile muzicii și vor cânta, bucurându-se de aceste momente. Acasă copilul dispune de creioane colorate, foarfecă, lipici, hârtie colorată, acuarele, plastelină și le folosește în activități pe care le întreprinde alături de părinți și frați.
TACTICI
Sports (atelier de sport, mișcare și manipulare, sănătate și îngrijire) Outdoor learning (atelier de învățare în aer liber)OBIECTIVE
Dezvoltarea motricității grosiere prin gimnastică și jocuri de echipă, folosirea zilnică a spațiului de joacă și a trotinetelor.RECOMANDAREA SPECIALISTULUI
Familia imprimă încă din primii ani ai copilului stilul de viață pe care îl va adopta acesta mai târziu. Activități zilnice precum: mersul cu bicicleta, jocurile cu mingea, plimbările în natură indiferent de vreme, alergatul, sporturile de sezon, toate vor contribui la o sănătate sporită a plămânilor și a inimii, dar și o poftă incredibilă de explorare și o minte pregătită pentru învățare.
TACTICI
Citizenship (cetățenie, relații sociale, încredere în sine și conștiință de sine, gestionarea emoțiilor și a comportamentului) Geography (geografie) Financial Literacy (educație financiară)OBIECTIVE
Dezvoltatea abilităților sociale: capacitatea de observare, jocuri pentru autocontrol și gestionare a conflictelor, dezvoltarea toleranței la frustrare, autonomie, organizare.RECOMANDAREA SPECIALISTULUI
Abilitățile sociale se inițiază în familie și se consolidează în grupul de copii. Familia poate stabili reguli de conduită clare precum: să salute, să aștepte fără să întrerupă o conversație, să realizeze contact vizual cu interlocutorul, să respecte proprietatea celuilalt, să ierte, să empatizeze cu tristețea celorlalți, să fie prietenos și blând, să respecte regulile.
Copiii învață cel mai bine prin joc. Profesorii se asigură că există un echilibru între joacă structurată și nestructurată (liberă), urmând o structură curriculară și atingându-și obiectivele, având libertatea de a-și alege metodele de predare. Jocul are locul lui și este bine păzit de pericole precum statul prea mult pe scaun, ascultat pasiv fără adresare de întrebări sau explorarea acelorași medii de învățare.
Cu alte cuvinte este permisă explorarea și mai ales murdărirea. Cele mai bune haine ale copilului vor fi folosite la petreceri și nu în mediul educațional zilnic. Copilul are zilnic în dotare: haine de schimb, echipament de ploaie (salopeta, jachetă, cizme de cauciuc și mănuși impermeabile) și, în anotimpul rece, echipament de zăpadă. Copiii iau parte la toate atelierele indoor și outdoor, indiferent de vreme. Timpul petrecut afară nu se negociază!
Copiii mai mici vor învăța preluând modelul copiilor mai mari în activitățile de zi cu zi. Pe de altă parte, copiii mai mari vor învăța să fie mai grijulii și mai empatici față de nevoile celor mai mici. Poate cel mai important, copiii mai mari vor fi mentori, asumându-și rolul de lideri prin propriul exemplu. Astfel, copiii se vor pregăti pentru viața reală, context în care învățăm și colaborăm cu persoane de toate vârstele.
Copiii au nevoie de un mediu sigur, în care să-și exprime sentimentele și în care să învețe să le înțeleagă. Toate sentimentele sunt acceptate și discutate.
Structura anului academic este disponibilă sub forma unui calendar. Părinții primesc feedback constant, o evaluare inițială (completată de familie și de profesori) și două evaluări pe an (câte una pe semestru). Fotografii și informații vor fi postate periodic pe canalele social media aferente SEVA. Comunicarea cu părinții are rolul de a oferi informații punctuale și de a sprijini dezvoltarea copiilor în armonie în cele două medii: cel educațional și cel familial.
Părinții și bunicii au șansa de a ține ei înșiși ateliere de învățare pentru copii. În funcție de zilele disponibile în calendar putem găzdui ateliere de tot felul, în funcție de profesia sau pasiunile adulților: de la sport, la gastronomie, cercetășie, explorare a mărilor și oceanelor sau anatomie. Avantaje: părinții încep să fie percepuți și în alt context decât cel familial, contribuind la unitatea comunității SEVA.
Copiii, părinții și profesorii SEVA sunt o echipă. Compararea între ei a copiilor, profesorilor sau părinților este irelevantă și acționează în detrimentul educației. Fiecare dintre noi este unic și putem fi mai buni doar decât noi înșine!